Deficiencies in the Acquisition of Chronological Oral Communication Skills in Children with Cerebral Palsy
Keywords:
cerebral palsy, communication, language ontogenesis, feeding.Abstract
Introduction: Regarding the cognitive and motor development of children with cerebral palsy, a strong relationship is commonly observed between language as a cognitive function and the functioning of phonoarticulatory structures in terms of the motor aspect.
Objective: To show the deficiencies in the chronological acquisition of oral communication in children with cerebral palsy.
Methods: A search was carried out in the PubMed, LILACS, SciELO and Google Scholar databases between December 2021 and April 2023.
Conclusions: The importance of early and specialized intervention in patients with cerebral palsy is based on motor learning, involving muscle reeducation and brain plasticity. Knowledge about feeding therapy in patients with cerebral palsy, during the speech rehabilitation process, should be especially relevant for health professionals and the family of these children.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Acorde con el documento de licencias de derecho del autor los artículos pueden reproducirse sin permiso formal o pago de honorarios por permisos. Esta es una revista de acceso abierto lo que significa que todos sus contenidos están disponibles libremente sin cargos para el usuario o su institución. Los usuarios están autorizados a leer, descargar, copiar, distribuir, imprimir, buscar o conectar los textos completos de los artículos en esta revista sin pedir permiso previo al editor o el autor. Esto está de acuerdo con la definición de BOAI de acceso abierto.Revista Cubana de Otorrinolaringología y Cirugía de Cabeza y Cuello se compromete permanentemente a mantener esta política de publicación de acceso abierto, retrospectivamente y prospectivamente, en todas las eventualidades, incluyendo cualquier cambio futuro en su propietario.